Proffsig precision och lekfull värme
Wise Consulting hjälper företag att höja värdet på sin största tillgång – människorna – genom att utveckla ledare, coacha personal, utbilda specialister och fylla HR-vakanser.
Wise Consulting ville förflytta sitt varumärke genom att tydligare visa hur de jobbar på ledningsnivå med strategiska frågor för sina kunder.
Next State fick i uppdrag att skapa en ny visuell identitet och en ny hemsida som kommunicerade affärsmässig proffsighet, lekfullhet och värme.
En stigande kurva
Vi renodlade och moderniserade logotypen. I arbetet tog vi fasta på pricksäkerheten i Wise Consultings arbete med matchning och rollbesättning och hur de hjälper sina kunder med lärande, utveckling och kunskapsdelning.
Bokstaven W används för att visa en form som liknar en stigande konjunkturkurva.
Formen symboliserar hur rätt personal och rätt utbildad personal bidrar till kundernas lönsamhet och resultat.
Affärsdriv med människan i fokus
Färgpaletten symboliserar Wise Consultings affärsdriv, empati och framtidsanda.
- Teal-grönt kommunicerar tillväxt och vitalitet: affärsmässig framgång.
- Aubergine-lila står för passion och empati för att göra ett bra jobb.
- Guldbrunt symboliserar nytänkande.
Grafiken reflekterar varje företags viktigaste tillgång: människan. Komponenterna utgår från det mänskliga: öga, mun och ögonbryn.