Den mänskliga hjärnan tänker i bilder. På bråkdelen av en sekund fattar våra hjärnor undermedvetna beslut baserade på synintryck. Vill du väcka intresse och bygga förtroende hos potentiella kunder är det avgörande att förstå betydelsen av din visuella identitet.

Vägen till kundens hjärta

För att du ska vinna större affärer behöver du bygga ett starkt varumärke. En stor del av varumärkeskommunikationen är visuell. Vägen till kundernas hjärtan och hjärnor går mycket mindre via rationella argument och fakta än vad många tror. Det dina potentiella kunder minns om dig – om de minns något alls – är en känsla kopplat till något visuellt. Vill du skapa en känsla av förtroende och tillit kommer det att se visuellt annorlunda ut än om du vill skapa en känsla av något billigt och enkelt.

Skapa kraft och igenkänning

Med rätt tonalitet i bildmanér, färgsättning och grafiska element skapar du kraft och konsekvens i kommunikationen. Det bygger igenkänning i alla kanaler. Det i sin tur gör det lättare för dig att attrahera och bygga en relation med både kunder och medarbetare.

VAD VI ERBJUDER

Tillsammans med dig gör vi en behovsutredning och sätter ihop en brief med tydliga krav och målsättningar. Efter en workshop med organisationens beslutsfattare påbörjar vi det kreativa arbetet. Vi presenterar moodboards och väljer tillsammans med er ett av flera kreativa spår. Arbetet levereras ofta som en grafisk manual. Manualen hjälper alla på företaget att hålla sig till den visuella identitetens bildspråk, typografi och färgpalett.

VAD DU FÅR

Leveransen av en visuell identitet består av de grafiska element som är byggstenar för varumärkets visuella uttryck, till exempel logotyp, färger, typografi, grafik och fotomanér som sammantaget kommunicerar rätt känslor och associationer.

VÄRDET FÖR DIG

Med den visuella identiteten och en grafisk manual på plats kan en designer färdigställa skisser för digitalt material som hemsida, sociala medieprofiler, presentationer, dokumentmallar, annonser och säljmaterial med mera. Din kommunikation blir konsekvent och ni slipper uppfinna hjulet på nytt varje gång material ska tas fram.

En visuell identitet ger en enhetlig och kraftfull kommunikation mot

  • befintliga kunder
  • potentiella kunder
  • befintliga medarbetare
  • potentiella medarbetare

Den enar också företagsledning, beslutsfattare och medarbetare kring vilka ni är och vad ni vill stå för.

Nästa erbjudande

Lyckas med din go-to-market-strategi

Ditt företag har en ny produkt och nu är det dags att erövra marknaden. Men vad ska ni kommunicera, var - och till vem?
VAD, VAR & VEM?