En banbrytande teknologi och affärsmodell för väteproduktion

Boson Energy har en mission att på riktigt lösa världens energi- och miljökris som uppstått ur beroendet av fossila bränslen.

Men deras teknologi, affärsidé och vision var otydliga, med följden svårigheter att locka till sig investerare och skapa trovärdighet hos politiska institutioner och myndigheter.

En varumärkesplattform och en visuell identitet förtydligade erbjudandet såväl externt som internt.

En mission som tydliggör och motiverar

Boson Energy vill förverkliga visionen att uppnå en årlig produktion om 1 miljon ton förnyelsebart väte per år till 2030. Missionen, som tydliggör och motiverar uppdraget för medarbetare, investerare och kunder är en solklar, övergripande beskrivning av resultatet. Genom att utvinna vätgas ur icke återvinningsbart avfall och använda den till fossilfria transporter med mera löser Boson Energy våra stora ödesfrågor.

Så når Boson Energy ut med affärsidé och teknologi

Med grunden lagd för tydligare budskap har Boson Energy fått ett kraftfullt genomslag för sin teknologi bland annat i media, på World Economic Forum i Davos och inom EU. Världens beslutsfattare har förstått att det finns en effektiv lösning på samtidens största utmaning.

Kommunikationskoncept

Ett kommunikationskoncept är den kreativa idé som gör en produkt, tjänst eller varumärke lätt att förstå och att tycka om.
STÅ UT I MÄNGDEN